Glitter Text Generator sandytza: Prajitura caramel II

Faceți căutări pe acest blog

Prajitura caramel II



Aceasta prajitura este inventie proprie, pentru ca am facut intr-o zi caramelul apoi m-am gandit doar ce sa fac cu el. Asa ca am facut o crema cu el si am facut um blat , le-am suprapus,le-am glazurat cu ciocolata si a iesit o prajitura foarte buna.
Ingrediente
pentru caramel (care va fi folosit la crema)
  • 200 gr zahar
  • 200 ml frisca

pentru restul cremei am adaugat 300 ml frisca lichida si 6 foi de gelatina.

Blat

  • 5 oua
  • 200 gr zahar pudra
  • 4 linguri de apa rece
  • 150 gr faina
  • 1 plic praf de copt

Prima data se prepara caramelul. Se pune zaharul intr-o craticioara si se caramelizeaza amestecand din cand in cand sa nu se arda . Eu l-am lurnat apoi pe o foaie de silicon si l-am lasat sa se raceasca. L-am rupt apoi in bucati si l-am bagat in robot , l-am triturat pana a devenit un zahar pudra caramelizat. L-am amestecat cu frisca si l-am fiert (eu in robot 5 min , viteza 6 , temperatura 90 grade)dar se poate si pe foc la foc mic aprox 5 minute.

Se lasa caramelul sa se raceasca si se prepara blatul.

Se separa albusurile de galbenusuri . Albusurile se bat spuma apoi se adauga zaharul. Se bate bine spuma apoi se adauga treptat apa ,praful de copt si faina amestecand usor de jos in sus sa nu se lase albusurile.

Se toarna totul intr-o tava tapetata cu hartie de copt si se coace in cuptorul preincalzit la 180 grade timp de 35 minute.

Se lasa blatul la racit apoi se insiropeaza cu un sirop facut din zahar caramelizat si apa.

Gelatina se pune la hidratat in apa rece. Frisca se bate spuma . Gelatina se scoate din apa apoi se baga la microunde cateva secunde pana se topeste. Se amesteca cu cateva linguri de caramel apoi cu restul caramelului. Daca caramelul s-a racit se amesteca cu frisca si se pune peste prajitura.

Glazura .

Eu am facut doua glazuri. Una de ciocolata alba, iar cealalta de ciocolata neagra si le-am amestecatpe prajitura .

Pentru glazura alba am folosit:

  • 100 gr ciocolata alba
  • 10 gr lapte
  • 1 lingurita unt

Pentru glazura neagra :

  • 100 gr ciocolata neagra
  • 1 lingura ulei
  • 30 gr lapte
  • 40 gr unt

Glazurile le-am topit pe foc fara a ajunge la fierbere apoi le-am turnat pe prajitura. Am nivelat bine glazura apoi am pus prajitura la rece cel putin o ora.

3 comentarii:

Sebi spunea...

Realms of the Earth Angels

Sandy spunea...

Buna replica finu :)

Miha spunea...

wauuu...minunata de-a dreptul!