Glitter Text Generator sandytza: Prajitura Tosca

Faceți căutări pe acest blog

Prajitura Tosca



Am luat aceasta prajitura de pe Bucataras.ro postata de Miha. Este foarte buna am sa o repet cat de curand.

Pentru blat

  • 6 albusuri
    150 g zahar
    50 g mac
    2 linguri faina de migdale (reteta e cu nuca de cocos)
    3 linguri faina
    1 plic praf de copt

Pentru crema:

  • 6 galbenusuri
    8 linguri zahar
    3 linguri amidon
    225 ml lapte
    200 g unt
    vanilie

Mai avem nevoie de :

  • 150 g biscuiti obisnuiti
  • 100 ml cafea

Pentru glazura:

100 g ciocolata amaruie
50 ml frisca lichida
50 g unt

Blat

Albusurile se bat spuma impreuna cu zaharul.



Se adauga macul.


Se adauga faina de migdale , se amesteca bine apoi se adauga faina normala si praful de copt.


Dupa ce s-a amesteca bine pana a devenit o pasta omogena se toarna totul intr-o tava tapetata cu hartie de copt. Se coace in cumptorul preincalzit la 180 grade timp de aprox 25 min pana se rumeneste deasupra.




Crema
Galbenusurile se freaca cu zaharul ,vanilia si amidonul apoi se toarna treptat laptele amestecand pana devine o compozitie omogena apoi se pune pe foc si se amesteca continu pana se ingroasa. Se lasa la racit.

Untul se freaca spuma apoi se amesteca cu crema facuta pe foc daratentie sa fie racita complet ca sa nu se taie untul.

Se pune blatul peun platou. Daca doriti puteti sa il insiropati putin cu un sirop facut cu zahar caramelizat , un pic de apa si un lichior.
Se pune crema peste blat, se intinde uniform pe toata suprafata blatului apoi se aseaza biscuiti inmuiati putin in cafea.
Glazura de ciocolata
Se pun toate ingredientele intr-o craticioara si se pune pe foc la foc incet. Se amesteca pana s-a topit aproape toata ciocolata. Se ia de pe foc , se continua sa se amesteca pana s-a topit toata ciocolata.In felul acesta evitati safiarba ciocolata si sa se taie.


Se lasa cateva minute ciocolata sa se raceasca un pic. Suficient cat sa nu arda , apoi se toarna peste biscuiti..Se poate orna cu dungi de ciocolata alba topita sau pur si simplu se poate lasa asa.
Eu ampus si o foaie de gelatina in glazura ca sa luceasca glazura dar nu este obligatoriu. Foaia de glatina (hidratata)am pus-o cand am luat craticioara de pe foc si am amestecat pana s-a dizolvat gelatina si s-a topit toata ciocolata.

1 comentarii:

Sidy spunea...

Cautam reteta prajiturii Tosca si uite de cine dau !!!
Ma bucur sa te revad draga mea...nu mai stiam de tine nimic.Demult....
Minunat arata prajitura ta. Trebuie sa o fac si eu.
Te tzuc cu mare drag Sandyto !