Glitter Text Generator sandytza: Tort Caillou

Faceți căutări pe acest blog

Tort Caillou





Ingrediente
Blat negresa- reteta Lily
  • 1 ou
  • 1 cana zahar
  • 1/2 cana ulei
  • 1/2 cana lapte caldut
  • 2 cani faina
  • 1 praf de copt
  • 3 linguri gem (eu am folosit de mure)
  • 3 linguri cacao


Crema

Pentru crema am folosit :

  • doua plicuri de praf de crema de vanilie de la Dr. Oetker ,
  • 6 linguri zahar
  • 500 ml lapte.

Preparare

Intr-un bol se amesteca oul cu zaharul , cu laptele , uleiul si gemul.

Se adauga faina, praful de copt si cacaoa toata odata si se amesteca pana se omogenizeaza.

Se toarna intr-o tava de tort rotunda tapetata cu hartie de copt sau unsa cu ulei si tapetata cu faina si se coace in cuptorul preincalzit la 180 grade timp de 45 minute . Se probeaza cu o scobitoare iar daca dupa ce s-a impuns blatul in mijlocul acestuia si scobitoarea iese curata , blatul este copt . Daca nu, mai trebuie lasat la copt pana cand scobitoarea iese curata.
Sirop
  • o cana zahar
  • 300 ml apa
  • 50 ml rom Barcelo

Se topeste zaharul pe foc pana se face lichid. Se adauga apa si romul si se lasa sa fiarba pana cand se topeste iar zaharul. In tot acest timp de fierbere tot alcoolul se va evapora si va ramane doar gustul de lichior.

Cremele se amesteca cu 6 linguri de zahar si 500 ml lapte si se bat cu mixerul pana se intareste.

Cand tortul s-a racit se taie in trei pe orizontala , se pune prima foaie , se insiropeaza cu 1/3 din siropul preparat dupa care se pune jumatate din crema si se niveleaza bine.

Se aseaza peste crema a doua foaie se insiropeaza la fel ca si prima , se pune restul de crema peste care se pune a treia foaie insiropata la fel ca si prima.
Am ornat tortul cu crema de unt . Un unt impreuna cu 100 gr zahar pudra se freaca pana devine o crema spumoasa iarzaharul nu se mai simte.
Ornamentele sunt din pasta de lapte praf. Tehnica realizarii o gasiti aici.





7 comentarii:

giovanna spunea...

adorabil!!!!!!!!!!!!!!
superb!!! felicitari

Lissa's Cakes spunea...

Foarte frumos a iesit ,super.Copacelul ala e tare de efect.
Te pup!

Sandy spunea...

Multumesc mult Giovanna :)

Sandy spunea...

Lissa ti-am ascultat sfatul si am facut asa cu iarba. Ma bucur ca iti place.

Sandy spunea...

Si acest tort ca si toate torturile mele in general dupa ce am facut poza am mai adaugat ceva. Ori am mai scris , ori am mai pus ornamente... Asa ca si acesta a mai avut niste stelute din pasta de zahar puse pe niste betisoare pe care scria numele fetitei. Din pacate nu am poza cu tortul gata. Asa mi se intampla de obicei.

Craita spunea...

Arata grozav tortul,orice copil si-ar dori asa un tort!

Unknown spunea...

Felicitari pentru minunatul tau blog! Ma bucur sa-l descopar1