Glitter Text Generator sandytza: Prajitura caramel

Faceți căutări pe acest blog

Prajitura caramel


Ingrediente
Blat
5 galbenusuri
5 linguri zahar (125 gr)
5 linguri ulei
100 ml lapte
1 praf de copt
140 gr faina
3 linguri cacao
esenta de rom

Se bat galbenusurile spuma impreuna cu zaharul. Se adauga treptat uleiul, praful de copt si cacaoa. Se amesteca bine apoi se adauga laptele si faina treptat. Se pune esenta de rom si se toarna totul intr-o tava tapetata cu hartie de copt sau unsa cu ulei si tapetata cu faina.
Se coace in cuptorul preincalzit la 180 grade timp de aprox 25-30 minute pana cand scobitoarea iese curata.

Crema
Pentru crema am folosit un plic de crema de caramel de la Dr. Oetker care l-am amestecat cu 250 ml lapte si 3 linguri zahar.
Se pun toate intr-un bol si se bat cu mixerul pana se intareste.

Caramel
1 pahar zahar
30 gr apa
1 lingura unt

Se caramelizeaza zaharul iar cand acesta e lichid se adauga apa si untul. Se pun din nou pe foc si se amesteca pana se topeste untul. Se lasa la racit timp in care se prepara glazura de ciocolata.

Glazura de ciocolata
170 gr ciocolata (dupa preferinta , eu am amestecat ciocolata cu lapte cu ciocolata neagra)
2 linguri unt
2 linguri ulei

Se pune ciocolata rupta bucatele impreuna cu untul si uleiul intr-o craticiora si se pune pe foc la foc mic si se amesteca pana incepe sa se topeasca ciocolata. Se ia de pe foc si se continua amestecul pana cand toata ciocolata este topita. Este foarte important sa nu fiarba de aceea se ia de pe foc inainte de a se topi toata ciocolata.

Sirop
3 linguri zahar
1/2 pahar apa
1 linguri de whisky
Se caramelizeaza zaharul dupa care se adauga apa si whisky-ul . Se lasa sa fiarba pana cand tot zaharul s-a racit. Nu va faceti griji pt alcoolul din whisky pentru ca la fiert alcoolul se evapora si ramane doar gustul.

Montare
Se pune blatul cu fata in jos si se insiropeaza cu siropul preparat.
Se pune crema si se niveleaza bine. Cand caramelul este rece , se ia cu o lingura si se scurge pe toata suprafata cremei .
Peste caramel se pune glazura de ciocolata lasand 2 linguri de glazura pentru ornat, apoi se pune la rece .
Dupa ce glazura de pe prajitura s-a intarit se scoate de la rece si se scurge cu o lingura glazura pusa deoparte sub forma de linii diagonale. Se pune din nou la rece pana in momentul servirii. Se taie cu un cutit inmuiat in apa calda.



5 comentarii:

MIMI spunea...

miam,miam..ce buna trebuie sa fie!

Liana10 spunea...

Arata de 10*, felicitari!

Betty spunea...

Intr-adevar arata foarte bine prajitura ta. Am vazut-o cand a aparut pe Petitchef si am probat-o si eu, cu gandul de a incerca o reteta noua. Insa am fost un pic dezamagita pentru ca nu ai dat cantitatile cum trebuie. De exemplu, la un plic de crema se pun 250 ml lapte ca sa ti se poata intari...altfel ramane tot lichida. Cat despre caramel...nu stiu ce sa zic. Tu ai scris un pahar de zahar, fara sa dai cantitatea in grame ori un pahar poate fi mic...mare. Oricum eu am facut cu un pahar mic de zahar si o lingura de unt plus 30 ml de apa dupa reteta ta, insa daca e sa-l pui rece nu ai nici o sansa pentru ca ti se intareste beton, daca e sa-l pui cald (ptr ca am incercat ambele variante) ti se topeste crema. Deci,care e secretul, care sunt cantitatile mai exacte?? Si blatul pentru ce tava este? Cu ce dimensiuni? Pana la urma am facut-o asa cum a iesit, cu retusurile necesare. Gustul e fff bun, insa trebuie sa lucrezi la cantitati, sa le specifici mai exact, pentru ca altfel pui in incurcatura bucataresele. Iti scriu toate astea, avand in vedere ca eu am incercat-o si e pacat sa strici o prajitura atat de buna doar pentru ca nu e corecta.
Sper sa nu mi-o iei in nume de rau tot ce ti-am scris...

Sandy spunea...

Bety ma bucrca ai scris asta. Sincer trebuie sa o mai fac odata sa imi dau seama de ce nu ti-a iesit exact. La crema ai dreptate daca zice pe plic ca sunt 250 atunci sunt 250 de ml de lapte. Nu cred ca am pus mai mult . Nu stiu de ce am pus 500 ml. Asta am corectat la restul.
Cat despre paharul de zahar cand spun pahar inseamna ca este pahar de 200 ml , iar daca spun cana este cana de 250 ml , daca spun lingura de ceva solid (nu lichid)inseamna ca sunt aproximativ 25 gr . Ai dreptate nu toata lumea stie desi echivalentele sunt standard nu am inventat eu echivalenta , asa ca se pot folosi la orice alta reteta in care cantitatile vin in cana, pahar,lingura ....
Tava pe care o folosesc eu e de 32/22 cm .
Caramelul eu l-am facut dupa aceasta reteta de mai multe ori si mi-a iesit la fel. Nu e moale de intins de aceea am scris ca se ia cu lingura si se scurge peste prajitura . Este un caramel ce se intinde practic dar cand il scurgi pe o suprafata plana se niveleaza singur.Oricum daca vezi ca e prea tare se mai poate adauga unt . Imi pare rau ca ti-a dat batati de cap reteta mea. Numai bine si un an nou fericit.Promit sa refac retea si sa corectez daca e vreo greseala.

Betty spunea...

Ok, deci cu dimensiunile la tava am nimerit-o..ptr ca in 32/22 am facut-o. M-am lamurit cu laptele din crema si cu zaharul cat vine in caramel, insa tot nu stiu cum se poate lucra cu caramelul, pentru ca ti-am spus, daca il pun cald se topeste crema, daca e sa-l pun rece se face beton, de nu pot sa-l scot din cratita :((. Oricum, pana la urma am picurat doar cateva picaturi, asa cald cum era si partea buna este ca fiind si glazura de cioco deasupra s-a inmuiat putin crantul cand am taiat-o, asa incat a fost numai bun de papat. Insa in locurile ince "picurii" de caramel au fost mai mari, nu am avut nici o sansa sa tai prajitura, pentru ca s-a facut caramelul beton. Dar asa cum a iesit si cum am reusit sa o tai a avut un gust fff bun si a fost apreciata de cei care au papat din ea. Si ma gandeam cand o mai fac sa renunt la caramel, pentru ca gustul de zahar caramelizat oricum il are din sirop si crema...si asa ma scutesc de ceva batai de cap ;)
Un An nou fericit si tie, cu multe impliniri si bucurii
Si te astept si eu in vizita in bucataria mea.