Glitter Text Generator sandytza: Prajitura Congo

Faceți căutări pe acest blog

Prajitura Congo




Reteta acestei prajituri am cautat-o mult timp si nu am reusit sa o gasesc. Este o prajitura ce se gaseste de multi ani in cofetaria din orasul meu . Asa ca de sarbatorile de iarna cand am fost acasa m-am pus pe degustat si pana la urma am reusit sa scot reteta.
Rezultatul este acesta . O prajitura simpla delicioasa si fara prea multe secrete.

Ingrediente
pentru foi

  • 200 gr faina
  • 50 gr zahar
  • 30 gr miere
  • 1 ou
  • 1 ling. lapte
  • 1 praf de copt

pentru umplutura

  • 800 gr biscuiti
  • 150 gr unt
  • 250 ml lapte
  • 150 gr zahar
  • esenta de rom
  • 3 linguri praf de ciocolata (sau cacao cu zahar)

In functie de tipul biscuitilor , restul ingredientelor variaza . Important e ca produsul final sa nu fie nici prea moale nici prea uscat. De aceea recomand ca siropul ce se va prepara sa se puna treptat peste biscuiti.

Preparare

Foi:

Intr-un bol se pune zaharul,mierea,oul, untul, laptele praful de copt si faina. Se amesteca bine si se framanta pana nu se mai lipeste .

Se imparte aluatul in doua si se fac doua foi pe dosul tavii.Se coc in cuptor la 180 grade timp de 15-20 min.




Umplutura

Se pune laptele impreuna cu zaharul intr-o cratita si se pune pe foc. Cand incepe sa fiarba se adauga untul . Se amesteca bine iar cand acesta s-a topit , se ia de pe foc si se adauga praful de ciocolata si esenta de rom.



Biscuitii se macina pana devin praf .


Se toarna siropul treptat peste biscuiti , se amesteca bine pana cand devine ca un aluat adaica sa se poata modela in mana , sa nu curga.
Se pune toata umplutura peste o foaie , se intinde uniform iar peste umplutura se pune a doua foaie si se apasa bine sa se lipeasca.

Deasupra se presara zahar pudra.
Se lasa la rece cateva ore inainte de a se taia. Cu cat sta mai mult la rece cu atat se va taia mai bine si va avea un aspect mai frumos.


2 comentarii:

MIMI spunea...

fff interesanta congoleza!

Anonim spunea...

ceau am si eu o intrebare cat unt trebuie la foi?ca nu scrie.